صفحه اصلی > دانستنی های انیمیشن : بهترین انیمیشن های دنیا

بهترین انیمیشن های دنیا

کسی را می‌شناسید که در کودکی کارتون ندیده باشد؟ کارتون‌های دو بعدی گذشته حالا جای خود را به دنیای سه بعدی انیمیشن‌ها داده‌اند؛ دنیایی که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را هم مجذوب خود کرده است. از داستان اسباب بازی‌ها گرفته تا فروزن، انیمیشن‌های سال‌های اخیر سرشار از خلاقیت بوده‌اند و حتی بعضی از آن قدیمی‌ها هنوز هم برای کودکان نسل امروز جذاب‌اند. در این فهرست، به سفری در تاریخ انیمیشن می‌رویم و با ۴۰ انیمیشنی آشنا می‌شویم که طرفداران کوچک و بزرگ بیشماری دارند.

فهرست مطالب

1- داستان اسباب بازی ها (Toy Story)

سال تولید: ۱۹۹۵

داستان از این قرار است: اسباب‌بازی‌ها وقتی که صاحبشان نیست، زنده می‌شوند. داستان حول وودی، عروسک کابوی، می‌چرخد که با ورود یک اسباب‌بازی فضانورد با نام باز، با چالش‌هایی روبرو می‌شود. وودی، این فضانورد جذاب را تهدیدی برای محبوبیت خود پیش اندی یعنی همان صاحبش می‌داند و در ابتدا با او درگیر می‌شود؛ اما در نهایت این دو دوستی را شکل می‌دهند که باعث اتحادشان در برابر خطرات می‌شود. مجموعه انیمیشن داستان اسباب بازی ها به خاطر انیمیشن نوآورانه، داستان‌گویی عمیق و بررسی موضوعاتی مانند دوستی، وفاداری و سفر به دنیای درون خود مورد تحسین بسیار قرار گرفته است.

2- زندگی یک حشره (A Bug’s Life )

سال تولید: ۱۹۹۸

فلیک، یک مورچه خلاق است که به طور ناخواسته خانه یا همان کلونی خود را با لجبازی و البته کمی مقاومت در برابر ملخ‌های حریص به خطر می‌اندازد. او برای جبران اشتباهش، گروهی از حشرات سیرک را به اشتباه به عنوان جنگجویان استخدام می‌کند و در نهایت آن‌ها باهم نقشه‌ای برای فریب ملخ‌ها و نجات کلونی می‌ریزند. این فیلم با ماجراجویی جذاب خود به موضوعات شجاعت، خلاقیت در عمل و قدرت کار جمعی می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

پیشنهاد ما: بهترین انیمیشن های سریالی جهان

3- فرار مرغی (Chicken Run)

امتیاز IMDB : (7 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۰

جینجر، یک مرغ مصمم، همراه با راکی، یک خروس آمریکایی مغرور، تلاش می‌کنند تا از مزرعه تویدی فرار کنند، جایی که قرار است مرغ‌ها به غذا تبدیل کنند! در این داستان زمانی که ماشین ساخت غذای مزرعه تویدی نزدیک می‌شود، جینجر و راکی باید برای فرار نهایی و جسورانه با هم متحد شوند. این انیمیشن ترکیبی از طنز و تعلیق است که به اهمیت موضوعاتی مثل همکاری و همدلی می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

4- کارخانه هیولاسازی (Monsters, Inc.)

امتیاز IMDB : (8 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۱

در شهر مانستروپلیس، هیولاها با ترساندن کودکان انرژی تولید می‌کنند! وقتی یک دختر کوچک به نام بو وارد کارخانه می‌شود، زندگی سالی و مایک، دو دوست و همکار در کارخانه هیولاسازی زیر و رو می‌شود. این دو نفر در حالی که تلاش می‌کنند بو را به خانه‌اش بازگردانند، راز توطئه‌ای شیطانی را کشف می‌کنند که می‌تواند جامعه‌شان را برای همیشه تغییر دهد. این انیمیشن با داستانی پر از احساسات و جلوه‌های بصری جذاب به موضوعاتی چون دوستی، ترس و قدرت خنده می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

5- شرک (Shrek)

امتیاز IMDB : (7.9 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۱

شرک، یک غول گوشه‌گیر سبزرنگ، در آرامش در باتلاق خود زندگی می‌کند تا زمانی که خانه‌اش توسط موجوداتی تبعید شده از سوی لرد فارکواد شرور اشغال می‌شود. شرک برای بازگرداندن آرامش به خانه، همراه با دوست پرحرفش، خر، در سفری پر از دوستی‌های غیرمنتظره و عشق شرکت می‌کند و در نهایت درمی‌یابد که زیبایی واقعی درون آدم‌ها نهفته است. این انیمیشن به شکل طنز ، کلیشه‌های افسانه‌ای را زیر سوال می‌برد. شرک از بهترین انیمیشن های دنیا است و تاکنون پنج انیمیشن شرک ساخته شده است و شرک ۶ در سال ۲۰۲۶ اکران خواهد شد.

6- عصر یخبندان (Ice Age)

امتیاز IMDB : (7.5 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۲

در آغاز عصر یخبندان، گروهی از دوستان عجیب و  غریب شامل یک ماموت پشمالو به نام مانی، یک تنبل به نام سید و یک ببر دندان‌خنجری به نام دیگو در گشت و گذار خود با یک نوزاد انسان مواجه می‌شوند. این سه نفر تصمیم می‌گیرند تا نوزاد را به قبیله‌اش بازگردانند. در این مسیر، آن‌ها با خطرات طبیعی، دشمنان شکارچی و  انسان‌ها روبه‌رو می‌شوند. جنبه طنز عصر یخبندان و شخصیت‌های فرعی بامزه آن، از دلایل مهم برای تماشای این انیمیشن است.

7- در جستجوی نمو (Finding Nemo)

امتیاز IMDB : (8.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۳

مارلین، یک ماهی دلقک  و بامزه در یک ماجراجویی شجاعانه در سراسر اقیانوس به دنبال پسرش، نمو، می‌گردد که توسط یک غواص گرفته شده و در یک آکواریوم قرار داده شده است. در این مسیر، مارلین با دوری، یک ماهی فراموش‌کار اما به شدت خوشبین، همراه می‌شود و با موجودات مختلف اقیانوس روبرو می‌شود که هر یک به او درس‌های ارزشمندی درباره اعتماد و شجاعت می‌آموزند. این فیلم یک سفر زیرآبی با جلوه‌های بصری زیبا است که بر رابطه پدر و فرزند تأکید دارد.

بهترین انیمیشن های دنیا

8- شگفت‌انگیزان (The Incredibles)

امتیاز IMDB : (8 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۴

باب پار، که قبلاً به عنوان آقای شگفت‌انگیز یک ابرقهرمان بوده است، اکنون با خانواده‌اش که هر کدام دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ای‌اند، زندگی روزمره‌ای را در حومه شهر می‌گذرانند و قدرت‌های خود را به دلیل ممنوعیت اجتماعی قهرمانی پنهان می‌کنند. وقتی پیشنهادی مرموز برای یک ماموریت مخفی به باب ارائه می‌شود، او با خوشحالی به دنبال بازگشت به روزهای طلایی‌اش می‌رود.

اما این ماموریت کل خانواده را در برابر یک دشمن کینه‌توز قرار می‌دهد. انیمیشن شگفت‌انگیزان به صورت هیجان‌انگیز و طنزآمیز به بررسی خانواده، هویت فردی و چالش‌های توازن بین خواسته‌های شخصی و مسئولیت اجتماعی می‌پردازد.

9- ماداگاسکار (Madagascar)

امتیاز IMDB : (6.9 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۵

وقتی چهار حیوان شامل یک شیر، یک گورخر، یک زرافه و یک اسب‌آبی که نسبتا لوس‌اند از باغ‌وحش سنترال پارک به طور تصادفی در جزیره وحشی ماداگاسکار قرار می‌گیرند، باید یاد بگیرند که در دنیایی کاملاً متفاوت از باغ‌وحش زنده بمانند. در این سفر، آن‌ها با شخصیت‌های عجیب و طنزآمیزی، از جمله گروهی به رهبری شاه ژولین عجیب، روبرو می‌شوند و مفهوم واقعی دوستی و آزادی را کشف می‌کنند. این فیلم یک ماجراجویی زنده و پر از طنز است که با انیمیشن‌های رنگارنگ و موسیقی جذاب همراه است.

10- والاس و گرومیت: نفرین خرگوش وحشی

Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

امتیاز IMDB : (7.4 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۵

در این ماجراجویی استاپ‌موشن، والاس و سگ وفادارش گرومیت یک سرویس کنترل آفات انسانی را اداره می‌کنند که باغ‌های سبزیجات شهر را امن نگه می‌دارد. اما وقتی یک خرگوش هیولاگونه، درست در روزهای قبل از مسابقه سالانه پرورش سبزیجات غول‌پیکر، شروع به ترساندن مردم شهر می‌کند؛ والاس و گرومیت باید حقیقت پشت این موجود را کشف کرده و جلوی آن را بگیرند. این فیلم ترکیبی از طنز هوشمندانه، گجت‌های خلاقانه و یک دوستی دلنشین است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

11- عروس مردگان (Corpse Bride)

امتیاز IMDB : (7.3 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۵

در یک دهکده ویکتوریایی، ویکتور، یک جوان نگران، به طور تصادفی در حالی که در جنگل سخنان مراسم ازدواج خود را تمرین می‌کند، به یک عروس مرده پیشنهاد ازدواج می‌دهد و پس از آن به سرزمین مردگان برده می‌شود، جایی که باید راهی برای بازگشت به دنیای زنده‌ها و عشق واقعی خود، ویکتوریا، پیدا کند. این فیلم به کارگردانی تیم برتون، ترکیبی از طنز تاریک، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و داستانی زیبا درباره عشق، وفاداری و زندگی پس از مرگ است.

بهترین انیمیشن های دنیا

12- ماشین‌ها (Cars)

امتیاز IMDB : (7.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۶

مک‌کوئین، یک ماشین مسابقه‌ جوان و مغرور که آرزوی بردن کاپ پیستون را دارد، ناگهان در شهری فراموش شده به نام رادیاتور اسپرینگس به دام می‌افتد. او در حالی که به ناچار به ساکنان شهر کمک می‌کند و درباره گذشته آن‌ها یاد می‌گیرد، متوجه می‌شود که زندگی درباره سفر است، نه فقط خط پایان. این فیلم یک داستان دلگرم‌کننده درباره فروتنی، دوستی و اهمیت جامعه است که در پس‌زمینه‌ای از مناظر زیبا و انیمیشنی شگفت‌انگیز روایت می‌شود.

بهترین انیمیشن های دنیا

13- خوش قدم (Happy feet)

امتیاز IMDB : (6.5 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۶

در دنیای پنگوئن‌های امپراتور، جایی که برای جذب همسر باید حتما آوازخواندن بلد باشید، مامبل بدون توانایی آواز خواندن متولد می‌شود اما کشف می‌کند که به طرز فوق‌العاده‌ای می‌تواند با پاهایش برقصد. او علی‌رغم اینکه به عنوان یک طرد شده شناخته می‌شود، در سفری به دنبال اثبات خود و نجات خانواده‌اش از خطرات محیطی قرار می‌گیرد. این فیلم یک ماجراجویی موسیقایی رنگارنگ است که به موضوعات فردیت، پذیرش و حفاظت از محیط زیست می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

14- موش سرآشپز (Ratatouille)

امتیاز IMDB : (8 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۷

راتاتوییداستان رمی، موشی با اشتیاق فراوان به آشپزی است که آرزو دارد به رغم عدم پذیرش جوندگانی همچون موش‌ها در آشپزخانه‌ها، به یک سرآشپز در پاریس تبدیل شود. رمی با همکاری یک کارگر جوان و دست و پا چلفتی به طور مخفیانه آشپزی سرآشپز را را کنترل می‌کند تا شاهکارهایی در آشپزی خلق کند. این فیلم ترکیبی دلنشین از طنز، احساسات و هنر آشپزی است که به دنبال رویاها و این ایده که هر کسی می‌تواند آشپزی کند، می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

15- پاندا کونگ فوکار (Kung Fu Panda)

امتیاز IMDB : (7.6 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۸

پو، یک پاندا دست و پا چلفتی و عاشق غذا، به طور غیرمنتظره‌ای به عنوان جنگجوی اژدها انتخاب می‌شود، کسی که قرار است دره آرامش را از شر پلنگ برفی شیطان، تای لو، نجات دهد. با وجود نداشتن مهارت‌های سنتی کونگ فو، رویکرد منحصر به فرد پو به کونگ فو، همراه با عزم و اراده او، او را به کشف پتانسیل واقعی خود هدایت می‌کند. این فیلم یک داستان پر از اکشن و بصری خیره کننده درباره باور به خود و پذیرفتن نقاط قوت منحصر به فرد است.

16- وال ای

WALL-E

امتیاز IMDB : (8.4 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۸

در آینده‌ای که زمین رها شده و در زیر انبوهی از زباله‌ها مدفون شده است، WALL-E، رباتی تنها که زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند، روزهایش را به پاک‌سازی سیاره می‌پردازد. حالا وال-ای گیاهی را پیدا کرده و با EVE، رباتی که برای یافتن نشانه‌های حیات فرستاده شده است، برخورد می‌کند که به دنبال این گیاه برای به نجات بشریت است. انیمیشن وال-ای داستانی بصری خیره‌کننده و احساسی درباره عشق، امید و نگهداری از محیط زیست را ارائه می‌دهد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

17- هورتون صدایی می شنود (Horton Hears a Who!)

امتیاز IMDB : (6.8 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۸

هورتون، یک فیل مهربان، دنیای کوچکی را که بر روی یک ذره غبار وجود دارد،  کشف می‌کند و علی‌رغم تمسخر سایر حیوانات، عهد می‌کند تا از آن محافظت کند. در حالی که هورتون با چالش‌هایی برای اثبات وجود هوویل روبرو است، فیلم به موضوعاتی مانند شجاعت، ایمان و اهمیت ایستادگی برای آنچه که به آن اعتقاد دارید، حتی اگر بسیار کوچک باشد، می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

18- کورالین (Coraline)

امتیاز IMDB : (7.7 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۹

کورالین، یک دختر جوان کنجکاو، دری مخفی را در خانه جدیدش کشف می‌کند که به دنیای دیگری شبیه به دنیای خودش منتهی می‌شود. در ابتدا، این دنیا کامل به نظر می‌رسد، اما به زودی ماهیت تاریک و شوم خود را نشان می‌دهد. کورالین باید از هوش و شجاعت خود برای نجات خود و والدین واقعی‌اش استفاده کند. این فیلم یک فانتزی تاریک و بصری جذاب است که به موضوعاتی مانند هویت، شجاعت و خطرات تحقق آرزوها می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

19- بالا (Up)

امتیاز IMDB : (8.2 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۹

کارل، مرد سالخورده‌ای که همسر خود را ازدست داده، هزاران بادکنک را به خانه‌اش می‌بندد و برای تحقق وعده‌ای که به او داده بوده، به آمریکای جنوبی پرواز می‌کند. در طول مسیر، به طور ناخواسته یک پسر جوان پیشاهنگ به نام راسل را با خود می‌برد. آن‌ها با هم با سگ‌های سخنگو، یک پرنده نادر و یک کاوشگر دیوانه روبرو می‌شوند. این انیمیشن  یک ماجراجویی است که به زیبایی به موضوعاتی همچون عشق، فقدان و اهمیت پذیرش ماجراهای جدید می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

20- آقای فاکس شگفت‌انگیز (Fantastic Mr. Fox)

امتیاز IMDB : (7.8 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۹

بر اساس کتاب رولد دال، استاپ‌موشن آقای فاکس شگفت انگیز،داستان آقای فاکس را دنبال می‌کند که با وجود قول به همسرش برای ترک دزدی، به آخرین سرقت علیه سه کشاورز بدذات می‌پردازد. کشاورزان انتقام می‌گیرند و حالا تمام حیوانات در خطر قرار دارند. این انیمیشن ترکیبی از دیالوگ‌های منحصر به فرد و داستان‌گویی هوشمندانه است که داستانی جذاب درباره خانواده، بقا و فریب دادن دشمنان را ارائه می‌دهد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

21- مری و مکس (Mary and Max)

امتیاز IMDB : (8.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۹

این انیمیشن استاپ‌موشن داستان دوستی بی‌نظیری میان ماری، دختری تنها از استرالیا، و مکس، مردی میانسال با سندرم آسپرگر در نیویورک، را روایت می‌کند. آن‌ها . از طریق نامه‌هایشان، پیوند عمیقی برقرار کرده و مشکلات، ترس‌ها و امیدهایشان را به اشتراک می‌گذارند. انیمیشن مری و مکس کاوشی دلگرم‌کننده درباره تنهایی، سلامت روان و قدرت ارتباط انسانی است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

22- ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

Cloudy with a Chance of Meatballs

امتیاز IMDB : (6.9 از 10)

سال تولید: ۲۰۰۹

فلیت لاک‌وود، مخترع عجیب و غریب، دستگاهی می‌سازد که آب را به غذا تبدیل می‌کند، اما تبخیر آب و تبدیل شدن آن به ابر باعث می‌شود در شهر باران کوفته قلقلی ببارد. وقتی دستگاه خراب می‌شود، فلیت باید آن را متوقف کند تا مردم دنیا زیر غذاهای غول‌پیکری که از آسمان می‌بارد، دفن نشوند. این انیمیشن کمدی رنگارنگ و تخیلی است که به موضوعات نوآوری، مسئولیت و پیامدهای غیرمنتظره موفقیت می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

23- مربی اژدها یا چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

How to Train Your Dragon

امتیاز IMDB : (8.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۰

هیکاپ، وایکینگ جوانی، با یک اژدهای مجروح به نام توتلس دوست می‌شود و سنت‌های قبیله‌اش درباره شکار اژدها را به چالش می‌کشد. این دو با هم، حقایقی درباره اژدها را کشف کرده و پس از آن هیکاپ تصمیم می‌گیرد به تغییر درک مردم قبیله‌اش و ایجاد آینده‌ای جدید بپردازد و در این راه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود.

رایگان در تماشاخونه ببینید

24- من نفرت انگیز

Despicable Me

امتیاز IMDB : (7.6 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۰

گرو، ابرشروری با آرزوی دزدیدن ماه، سه دختر یتیم را به عنوان بخشی از نقشه‌هایش به فرزندی می‌پذیرد. اما دختران به تدریج قلب سرد او را نرم کرده و او را به تجدید نظر در زندگی مجرمانه‌اش وادار می‌کنند. این انیمیشن داستانی طنزآمیز و دلگرم‌کننده درباره قدرت تغییر، خانواده و رستگاری را ارائه می‌دهد.

25- گیسو کمند (Tangled)

امتیاز IMDB : (7.7 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۰

راپونزل، شاهزاده خانم جوانی با موی جادویی، تمام عمرش را در برج به‌دست مادر کنترل‌گرش زندانی بوده است. زمانی که یک دزد جذاب به نام فلین رایدر با راپونزل مواجه می‌شود، او را به ماجراجویی برای دیدن دنیای بیرون و کشف هویت واقعی خودش وامی‌دارد. انیمیشن راپونزل تصاویری خیره‌کننده  دارد و در آن به موضوعات آزادی، خودشناسی و دنبال کردن رویاها پرداخته می‌شود.

رایگان در تماشاخونه ببینید

26- رنگو (Rango)

امتیاز IMDB : (7.2 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۱

رنگو، آفتاب‌پرست خانگی با بحران هویت، به‌طور تصادفی در شهری بی‌قانون و صحرایی به فردی تبدیل می‌شود که با کمبود آب روبه‌رو است. رنگو در حالی که فساد شهر را کشف می‌کند، باید با ترس‌هایش روبه‌رو شده و هدف واقعی خود را پیدا کند. انیمیشن رنگو یک وسترن خاص با کیفیت بصری ابتکاری است که طنز، ماجراجویی و تم‌های وجودی را ترکیب می‌کند.

رایگان در تماشاخونه ببینید

27- رالف خرابکار ( Wreck-It Ralph)

امتیاز IMDB : (7.7 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۲

رالف از اینکه همیشه نقش بد را بازی کند، خسته شده و به دنبال اثبات قهرمانی‌اش است. او با سفر به بازی‌های دیگر، به‌طور تصادفی تهدیدی را به وجود می‌آورد که می‌تواند آرکید را نابود کند. این انیمیشن سفری نوستالژیک و شاداب در دنیای ویدئوگیم‌ها است که به بررسی هویت، دوستی و پذیرش خود می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

28- هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvania)

امتیاز IMDB : (7 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۲

دراکولا، صاحب هتل مجللی برای مخلوقات افسانه‌ای و دخترش موریس است. زمانی که یک انسان به هتل وارد شده و دل موریس را به‌دست می‌آورد، دراکولا سعی می‌کند آن‌ها را از هم جدا کند. این انیمیشن  یک کمدی سریع و از نظر بصری رنگارنگ است که به‌طور بازیگوشانه‌ای کلیشه‌های فیلم‌های هیولا را زیر پا می‌گذارد و به موضوعات خانواده، پذیرش و عشق می‌پردازد.

29- فروزن (Frozen)

امتیاز IMDB : (7.4 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۳

السا، ملکه‌ای با قدرت‌های یخی، به‌طور تصادفی پادشاهی‌اش را به زمستانی ابدی می‌کشاند و خود را از جهان دور می‌کند. خواهرش آنا با کمک یک گوزن بامزه، برای یافتن السا و بازگرداندن تابستان تلاش می‌کند. فیلم داستانی بصری خیره‌کننده و موسیقی‌ای به‌یادماندنی درباره خواهران، عشق و پذیرش خود است که آهنگ قدرتمند “Let It Go” در مرکز آن قرار دارد.

بهترین انیمیشن

30- شش ابر قهرمان (Big Hero 6)

امتیاز IMDB : (7.8 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۴

هیرو، نابغه جوان رباتیک، با ربات بادی‌اش بی‌مکس و دوستانش تیم سوپرقهرمانان را تشکیل می‌دهد تا معمایی یک رویداد ویرانگر در شهرشان را حل کنند. در حالی که با یک شرور نقاب‌دار روبرو می‌شوند، هیرو درباره غم، کار گروهی و معنای واقعی قهرمانی می‌آموزد. این انیمیشن پر از اکشن برای رده سنی کودکان و بزرگسالان مناسب است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

31- دلیر (Brave)

امتیاز IMDB : (7.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۴

مریدا، شاهزاده اسکاتلندی با مهارت‌های تیراندازی، با نپذیرفتن ازدواج به سنتی دیرینه اعتراض می‌کند. زمانی که اقدامات او به‌طور تصادفی مادرش را نفرین می‌کند، مریدا باید به شجاعت و منابع خود تکیه کند تا طلسم را بشکند و نظم را برگرداند.

رایگان در تماشاخونه ببینید

32- درون و بیرون (Inside Out)

امتیاز IMDB : (8.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۵

درون ذهن دختر جوانی به نام رایلی، پنج احساس شخصیت‌یافته—شادی، غم، خشم، ترس و تنفر—زندگی او را هدایت می‌کنند. زمانی که شادی و غم به‌طور تصادفی به دورافتاده‌ترین نقاط ذهن رایلی منتقل می‌شوند، آن‌ها باید راهی برای بازگشت پیدا کنند و به رایلی اهمیت تمام احساسات را آموزش دهند

رایگان در تماشاخونه ببینید

33- مینیون ها (Minions)

امتیاز IMDB : (6.4 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۵

مینیون‌ها موجودات زردرنگ کوچکی‌اند که نخست در «من نفرت‌انگیز» دیده شدند.سفر مینیون‌ها آن‌ها را به اسکارلت اورکیل، اولین ابرشرور زن جهان، می‌رساند که برنامه‌های بزرگی برای تسلط بر جهان دارد. این فیلم یک ماجراجویی طنزآمیز و بصری زنده است که به ریشه‌های مینیون‌های محبوب می‌پردازد، با تمرکز بر وفاداری، شیطنت و جستجوی هدف.

اگر نمیدانید تفاوت انیمه و انیمیشن چیست، ما در مقاله ای جداگانه به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

34- زوتوپیا (Zootopia)

امتیاز IMDB : (8 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۶

در شهری که حیوانات از هر نوعی با هم زندگی می‌کنند، جودی هاپس، یک خرگوش خوش‌بین، اولین افسر پلیس خرگوش می‌شود. او با همکاری یک روباه زیرک به نام نیک، دسیسه‌ای را کشف می‌کند که نظم شهر زوتوپیا را تهدید می‌کند. انیمیشن زوتوپیا یک انیمیشن خلاقانه با تمرکز بر اهمیت پشتکار است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

35- بچه رئیس (The Boss Baby)

امتیاز IMDB : (6.3 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۷

زندگی تیم تامپلتون با ورود یک نوزاد کت و شلواری و کیف به دست که ادعا می‌کند در یک ماموریت مخفی است، به هم می‌ریزد. این دو برادر در همکاری با هم برای متوقف کردن یک نقشه شوم، درباره اهمیت خانواده می‌آموزند ، به هم نزدیکتر می‌شوند. این انیمیشن نگاهی طنزآمیز و جذاب بصری به رقابت خواهر و برادری، فرهنگ حاکم در شرکت‌ها و چالش‌های بزرگ شدن دارد.

36- کلاوس (Klaus)

امتیاز IMDB : (8.2 از 10)

سال تولید: ۲۰۱۹

یک پستچی خودخواه به یک روستای دورافتاده فرستاده می‌شود، جایی که با کلاوس، یک سازنده اسباب‌بازی منزوی، دوست می‌شود. آن‌ها با هم شادی را برای کودکان شهر می‌آورند و ناخودآگاه افسانه بابانوئل را خلق می‌کنند. این فیلم یک داستان زیبا و دلگرم‌کننده درباره مهربانی، سخاوت و روح واقعی کریسمس است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

37- روح (Soul)

امتیاز IMDB : (8.1 از 10)

سال تولید: ۲۰۲۰

جو گاردنر، معلم موسیقی دبیرستانی با رویای تبدیل شدن به یک نوازنده جاز، درست قبل از موفقیت بزرگش در این حوزه، خود را در دنیای پس از مرگ می‌یابد. او در تلاش برای بازگشت به زمین، درس‌های عمیقی درباره زندگی، هدف و معنای داشتن روح می‌آموزد. این فیلم یک کاوش فلسفی و بصری خیره کننده درباره سوالات بزرگ زندگی است که با موسیقی جاز زیبایی همراه شده است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

38- رایا و آخرین اژدها

(Raya and the Last Dragon )

امتیاز IMDB : (8.2 از 10)

سال تولید: ۲۰۲۱

در دنیای خیالی کوماندرا، رایا، شاهزاده جنگجو، برای یافتن سیسو، آخرین اژدها، به سفری می‌رود تا سرزمین‌های نامتحد را به اتحاد فرابخواند و نیرویی شریر را شکست دهد. او  در طول مسیر درباره اعتماد، کار گروهی و اهمیت وحدت می‌آموزد. این فیلم یک ماجراجویی بصری خیره‌کننده و پر از اکشن است که به موضوعات آشتی و امید می‌پردازد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

39- لوکا (Luca)

امتیاز IMDB : (7.5 از 10)

سال تولید: ۲۰۲۱

لوکا، یک هیولای دریایی جوان که کنجکاو دنیای انسان‌ها است، تابستانی عجیب و متفاوت را در یک شهر ساحلی ایتالیایی با دوست جدیدش آلبرتو می‌گذراند. آن‌ها در حالی که لذت دوستی، آزادی و بستنی را تجربه می‌کنند، باید هویت واقعی خود را پنهان کنند. این فیلم یک داستان بلوغ زیبا و دل‌گرم‌کننده درباره دوستی و در آغوش کشیدن خود واقعی است.

بهترین انیمیشن های جهان

40- افسون (Encanto)

امتیاز IMDB : (7.2 از 10)

سال تولید: ۲۰۲۱

خانواده مدریگال، در یک روستای جادویی کلمبیایی با موهبت‌ها و جادوهای خارق‌العاده‌ای به دنیا آمده‌اند، به جز میرابل. میرابل، دختر جوان خانواده، سعی در پذیرش این تفاوت دارد  که جادوی خانواده شروع به محو شدن می‌کند. حالا او برای کشف نقش واقعی خود و نجات خانواده‌اش تصمیم می‌گیرد به سفری برود که راز موهبت‌های خانوادگی را برملا می‌کند. انیمیشن افسون یک داستان خیره‌کننده بصری و مسحورکننده موسیقیایی درباره خانواده، هویت و قدرت وفاداری به خود است.

لیست بهترین انیمیشن های دنیا

دیدگاه کاربران (9 دیدگاه)

  1. خیلی ممنونم از مطلب خوبتون. خیلی کامل بود. لطفا یه مقاله هم بنویسید که لیست بهترین انیمه های دنیا رو معرفی کرده باشید.

  2. مرسی از مقاله خیلی خوبتون، من همه انیمیشن هایی که معرفی کردید رو دیدم و باهاشون کلی خاطره دارم. از بینشون رنگو و زوتوپیا رو خیلی دوست دارم. انیمیشن تن تن راز اسب تک شاخ هم میتونست توی این لیست قرار بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید