صفحه اصلی > معرفی سریال : معرفی سریال پنگوئن 2024

معرفی سریال پنگوئن 2024

سریال پنگوئن 2024 یکی از جدیدترین و مهیج‌ترین سریال‌های جنایی است که توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. این سریال با داستانی پرتنش و شخصیت‌پردازی‌های قوی، توجه علاقه‌مندان به ژانر جنایی را به خود جلب کرده است.

خبر خوب این است که شما می‌توانید دوبله این سریال را به صورت رایگان در پلتفرم تماشاخونه تماشا کنید. تماشاخونه به‌عنوان تنها پلتفرمی که دوبله اختصاصی و حرفه‌ای این سریال را ارائه می‌دهد، فرصتی بی‌نظیر را برای تماشای این اثر هیجان‌انگیز فراهم کرده است. اگر به دنبال تجربه‌ای خاص از تماشای یک سریال جنایی هستید، این فرصت را از دست ندهید و همین حالا به تماشاخونه سر بزنید.

رایگان در تماشاخونه ببینید

مینی سریال پنگوئن یک درام جنایی است که در واقع اسپین افی از فیلم ابرقهرمانی بتمن که در سال ۲۰۲۲ اکران شد، محسوب می‌شود. در فیلم بتمن (۲۰۲۲) رابرت پتینسن نقش بتمن را بازی می کرد و کالین فارل در نقش فردی به نام پنگوئن حضور داشت. حالا لورن لفرانک فیلمنامه این سریال را بر اساس کتاب‌های کمیک «پنگوئن» اثر بیل فینگر و باب کین نوشته و در داستان جدید خود، به همان شخصیت در بتمن پرداخته و در همکاری با کریگ زوبل، کارگردان سریال، دوباره از کالین فارل برای بازی نقش آن بهره برده است. 

مشخصات سریال پنگوئن

(The Penguin)

کارگردانکریگ زوبل
نویسندهلورن لفرانک
بازیگرانکالین فارل، کریستین میلیوتی، کلنسی براون، مایکل زیگن، شهره آغداشلو
تاریخ انتشار۲۰۱۹
راتن تومیتوزامتیاز ۹۴ از ۱۰۰

خلاصه داستان سریال پنگوئن

یک هفته پس از ترور کارمین فالکونه که ابر شروری مخالف بتمن و در عین حال از نزدیکان خانواده وین بود، ازوالد «اوز» کابلپات، معروف به پنگوئن با بازی کالین فارل با مشکلاتی رو به رو می‌شود. در پی این ترور و تخریب دیوار دریایی شهر گاتهام، پسر کارمین فالکونه، آلبرتو فالکونه با بازی مایکل زیگن، در یکی از انبارهای مملو از اجناس با ارزش، پنگوئن را پیدا کرده و گیر می‌اندازد. 

در همین حین، آلبرتو برای اوز توضیح می‌دهد که قرار است به یکی از ابرشرور های مهم گاتهام بدل شود و برنامه‌های زیادی برای عملیات مواد مخدر در آینده دارد. حالا نوبت پنگوئن است، او هم از برنامه‌های شرورانه خود برای تبدیل شدن به فردی شرور اما قابل احترام می‌گوید، اما آلبرتو با شنیدن این صحبت‌ها خنده‌اش می‌گیرد و اوز را به شدت مسخره می‌کند، اوز هم که کنترل خود را به خاطر خشم از دست داده، ناخودآگاه آلبرتو را با شلیک گلوله می‌کشد. 

سریال پنگوئن

پنگوئن پس از تلاش برای از بین بردن جسد آلبرتو، متوجه می‌شود که خواهر او، سوفیا فالکونه با بازی کریستین میلیوتی به تازگی از بیمارستان روانی آرکهام مرخص شده است. سوفیا با نام مستعار جلاد،‌ به علت قتل‌های زیادی که انجام داده به مدت ۱۰ سال در آرکهام بستری بود. اوز کم کم درمی یابد که خانواده فالکونه می خواهند قدرت را در شبکه مواد مخدر گاتهام در دست بگیرند و احتمالا در این راه پنگوئن را تهدیدی جدی به حساب خواهند آورد. پنگوئن در ابتدا تصمیم به خروج از شهر می گیرد، اما مادرش او را از این کار منصرف می کند. 

اوز در پی پیدا کردن راه حلی برای این مشکل، سری به زندان بلک‌گیت می زند تا با فردی به نام سالواتوره مارونی با بازی کلنسی براون دیدار کند و از او مشورت بگیرد؛ پنگوئن به مارونی پیشنهاد می دهد که عملیات مواد مخدر را به کنترل او بازگرداند، اما مارونی تمایلی ندارد و قبول نمی کند؛ سرانجام اوز با برگرداندن حلقه‌ای که کارمین فالکونه در زمان‌هایی دور از او گرفته بود، راضی می شود. در ادامه این‌ها با هم نقشه می کشند تا به روشی کنترل خانواده جنایتکار فالکونه را به دست بگیرند.

ازوالد کابلپات معروف به «اوز» در سریال پنگوئن کیست؟

پنگوئن یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کمیک بتمن است که تقریبا از سال ۱۹۴۱ به این کتاب‌ها اضافه شده است. شخصیت اوز در سریال پنگوئن از نظر ظاهری مشابه کتاب است؛ در کتاب عنوان شده که اوز به هنگام تولد موجودی عجیب الخلقه بوده که در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمده و در دوران کودکی‌‌اش به پرندگان علاقه مند شده است. او طبق کتاب، فردی نسبتاً چاق و کوتاه قد است که موی اندکی به سر دارد.

علت استفاده از نام پنگوئن برای او، بینی منقار مانندی است که چهره او را شبیه به پنگوئن ها کرده است. داستان دشمنی اوز با بتمن یک کینه خانوادگی است؛ پدر بروس وین باعث ورشکستگی خانواده کابلپات شده و همین موضوع به پنگوئن انگیزه داده تا به یکی از سرسخت‌ترین دشمنان خانواده وین و بتمن بدل شود تا بتواند انتقام خانواده خود را از او بگیرد.

بررسی سریال پنگوئن

سریال پنگوئن علی رغم ژانر جنایی، معمایی و اکشن خود، لااقل در این چهار قسمتی که منتشر کرده، ریتم کندی دارد؛ اما این کندی آزاردهنده نیست. کریگ زوبل به آرامی و با دقت زیاد به تصویرپردازی شهر گاتهام حادثه دیده پرداخته است؛ استفاده از فضاهای تاریک که حس خفقان و مرگ را القا می‌کنند یکی از ویژگی‌های بصری قابل توجه این سریال است.

همچنین استفاده از زاویه‌هایی خاص در فیلمبرداری باعث شده تا گاتهام شهری پیچیده و رازآلود به نظر بیاید که احتمال وقوع جنایت در آن اصلا کم نیست. بعد از این فضاسازی حالا کارگردان بیننده را کم کم وارد داستان پنگوئن می‌کند. این آرامی در سریال اما مانع داستان گویی پنگوئن نمی‌شود. اتفاقات زیادی به صورت موازی در جریان است و مخاطب هر لحظه انتظار دارد یکی از پیروزی‌ها یا شکست‌های متعدد ازوالد را ببیند.

ناگفته نماند که نویسندگان سریال پنگوئن در تهیه فیلمنامه آن، به درام های گانگستری معروفی مثل سریال سوپرانوز توجه داشته‌اند. موضوع خلا قدرت در پی حذف سران مافیا، در پنگوئن هم به خوبی مشهود است و دلیل بسیاری از اختلافات و درگیری‌های داستان است. 

 نمی‌توان به بررسی و معرفی سریال پنگوئن پرداخت اما حرفی از بازی فوق‌العاده کالین فارل نزد؛ فارل که پیش بینی می‌شود جایزه‌های متعددی را برای این سریال دریافت کند، اگرچه در زیرلایه‌هایی از گریم قرار گرفته که قابل شناسایی نیست، اما به خوبی توانسته استیصال موجودی دست کم گرفته شده و دوستش نداشتنی را نشان دهد. پنگوئن برای کنار آمدن با این استیصال همواره زیر نقاب قاتل بی‌رحم باقی بماند. 

فیلم ها و داستان‌هایی با محوریت تبه‌کاری، اغلب به انسانی کردن شخصیت تبه‌کار اصلی می‌پردازند، اما پنگوئن بر خلاف قهرمان‌های شروری مثل والتر وایت در سریال برکینگ بد یا تونی سوپرانو، قرار نیست برای مخاطب دوست داشتنی و حتی انسانی باشد. پنگوئن یک موجود ناقص‌الخلقه اما تماشایی است که مخاطب از دیدنش لذت می‌برد، اما در انتهای داستان دلش نمی‌خواهد او برنده شود، چرا که می‌داند پنگوئن واقعاً مرد خوبی نیست.

کلام آخر 

سریال پنگوئن در یک فصل با هشت قسمت ارائه شده که پخش آن از پنج شنبه ۲۹ شهریور ماه از شبکه HBO آغاز شده و تا یکشنبه ۲۰ آبان ادامه خواهد داشت. 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید