صفحه اصلی > معرفی فیلم : معرفی رئالیتی شو فرار از ترس : لذت تماشای ترس دیگران!

معرفی رئالیتی شو فرار از ترس : لذت تماشای ترس دیگران!

اگر از طرفداران اتاق فرار یا همان اسکیپ روم باشید، قطعا از تماشای «فرار از ترس» لذت می‌برید. رئالیتی شو فرار از ترس یک سریال در ژانر وحشت است که بر اساس بازی اسکیپ روم ساخته شده؛ در این بازی، بازیکنان در یک فضای دربسته و تاریک در پی انجام ماموریتی هستند که اتفاقات ترسناک و غافلگیرکننده‌ای مانع از پیشرفت آن‌ها در انجام ماموریت می‌شود. در ادامه به معرفی رئالیتی شو فرار از ترس و جزئیات بیشتر آن می‌پردازیم.

فرار از ترس چقدر شبیه به بازی اتاق فرار است؟

بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی گروهی است که در آن بازیکنان در یک اتاق محبوس می‌شوند و باید راهی برای فرار پیدا کنند. تمام اتاق فرارها الزاما ترسناک نیستند اما اگر تا به حال به اسکیپ روم رفته باشید، خواهید دید که هیجان‌انگیزترین نوع اتاق فرارهای تهران نوع ترسناک آن است؛ با این حال اتاق فرار هایی که بیشتر جنبه حل معما دارند و با ترساندن بازیکنان حواسشان را از حل معما پرت نمی‌کنند هم، طرفداران خاص خود را دارند. در معرفی رئالیتی شو فرار از ترس باید گفت این برنامه تلویزیونی، بازی اتاق فرار را در ژانر وحشتناک آن شبیه سازی کرده و به جای بازیکنان معمولی از سلبریتی‌ها برای جذاب‌تر و دیدنی‌تر شدن آن استفاده کرده است.

فرار از ترس را از تماشاخونه رایگان ببینید

قواعد بازی فرار از ترس : آیا اصلا قانونی وجود دارد؟

بعضی اوقات پیش از ورود به بازی‌های اتاق فرار اطلاعات اندکی در مورد قوانین بازی و حتی راهنمایی‌های کوچکی در راستای چگونگی حل مسئله اصلی بازی به بازیکنان می‌شود؛ اما برخی اتاق فرارها برای جذاب تر شدن بازی، هیچ راهنمایی به شما نمی‌کنند و تنها یک کلمه امن یا «سیف ورد» به شما می‌دهند تا اگر دچار حادثه شدید یا نتوانستید شدت ترس را تحمل کنید، با گفتن آن کلمه بتوانند شما را از اتاق خارج کنند. از این جا به بعد شما باید بر اساس غریزه خود بازی کنید.

در فرار از ترس ماموریتی از قبل مشخص شده وجود دارد و آن نجات جان دو نفر است. رئالیتی شو فرار از ترس همان‌طور که از اسمش پیداست یک برنامه واقع‌نماست که حرکات و واکنش‌های بازیکنان در آن از پیش تعیین شده نیست و بازیکنان واقعا باید برای نجات آن دو نفر تلاش کنند و بینندگان می‌دانند کسی از عوامل پشت صحنه به آن‌ها کمک نخواهد کرد. فاکتورهایی از قبیل از پیش تعیین شده نبودن حرکات و واکنش‌ها‌ و وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در طول فیلمبرداری هیجان و جذابیت فرار از ترس را بالا برده؛ عواملی که علت اصلی تماشای رئالیتی شوها در سراسر دنیاست. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا مشابه رئالیتی شو فرار از ترس میان برنامه‌های تلویزیونی خارجی وجود دارد؟

رئالیتی شو فرار از ترس و نمونه‌های موفق خارجی

اولین نمونه خارجی تلویزیونی بازی اتاق فرار با نام «بازی فرار واقعی» یا The Real Escape Game در سال ۲۰۰۰ در ژاپن پخش شد. در سال ۲۰۱۵ برنامه تلویزیونی «مسابقه فرار» یا Race to Escape در آمریکا بسیار محبوب شد. این برنامه حاوی دو اتاق فرار یکسان بود که در هر کدام یک تیم سه نفره برای فرار تلاش می‌گردند؛ جایزه این اتاق فرار ۲۵ هزار دلار بود و در ازای دریافت راهنمایی از مجری برنامه ۵ هزار دلار از جایزه نهایی کم می‌شد. بازی «مسابقه فرار» در ژانر وحشت نبود، بلکه اتاق دربسته پر بود از پازل‌های جالب و معماهایی که باید با استفاده از هوش و خلاقیت بازیکنان حل شوند.

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین اتاق فرارها، برنامه «اتاق فرار سلبریتی‌ها» است که در سال ۲۰۲۰ از شبکه NBC پخش شد. بازیگران معروف شرکت‌کننده در این برنامه اولی عامل محبوبیت آن بود:  کورتنی کاکس و لیزا کودرو (بازیگران نقش مانیکا و فیبی در فرندز) و بن استیلر و آدام اسکات تنها نام چند نفر از ستارگان این مسابقه تلویزیونی محبوب است.

رئالیتی شو فرار از ترس

آیا فرار از ترس اولین رئالیتی شو به سبک اتاق فرار در ایران است؟

جالب است بدانید مسابقه «راز سیب» اولین مسابقه تلویزیونی ایرانی به سبک اتاق فرار بوده است که در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ از شبکه دو پخش می‌شده است. مجری‌گری برنامه را فرهاد جم با همکار مهسا مهجور بر عهده داشت. داستان مسابقه از این قرار است که تعدادی چراغ چشمک زن در زمین مسابقه وجود دارد که شرکت‌کنندگان باید با دنبال کردن این چراغ‌ها وارد غاری تو در تو شوند و در آنجا به حل یک سری معمای هوش بپردازند. بازیکنان در ادامه این راه با چالش‌های روبه‌رو می‌شوند و تمامی شرکت‌کنندگان باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

راز سیب یکی از مهیج‌ترین مسابقه‌های تلویزیونی با موضوع اتاق فرار در دهه ۷۰ بود که به دلیل استقبال زیاد بینندگان چندین بار از تلویزیون بازپخش شد. با این حال مسابقه راز سیب به سبک سنتی مسابقه‌های تلویزیونی که یک مجری دارند برگزار شده در حالی که رئالیتی شو فرار از ترس به فرم جدید برنامه‌های واقع‌نما اجرا می‌شود و در آن بازیگران و سلبریتی‌ها با یکدیگر به رقابت و انجام ماموریت می‌پردازند؛ با این همه فرار از ترس یکی از اولین رئالیتی شوهای به سبک اتاق فرار در ایران محسوب می‌شود.

فرار از ترس: کی، کجا با چه کسانی؟

اگر منتظر دیدن رئالیتی شویی بر اساس بازی جذاب اسکیپ روم هستید، رئالیتی شو فرار از ترس کمتر از ۲ ماه دیگر از شبکه فیلم و سریال خانگی تماشاخونه و در ۸ قسمت شروع  به پخش می‌کند. بازیکنان رئالیتی شو فرار از ترس جمعی از هنرمندان و سلبریتی‌های ایرانی هستند که تاکنون فقط اسامی دو گروه از هنرمندان شرکت‌کننده در این بازی ترسناک مشخص شده است؛

گروه نخست:

  • فلامک جنیدی
  • لاله صبوری
  • نسیم ادبی 

گروه دوم : 

  • نصرالله رادش
  • محمد لقمانیان
  • رامین ناصر نصیر

باید بدانید که بازیکنان بازی فرار از ترس هر دو قسمت یکبار عوض می‌شوند، پس برای دیدن اسامی سلبریتی‌های شرکت‌کننده بعدی باید منتظر روی آنتن رفتن این رئالیتی شو در تماشاخونه باشید. فصل نخست فرار از ترس ۸ قسمت دارد که در ۶ قسمت اول آن ۳ گروه از بازیکنان مختلف باهم به رقابت می‌پردازند و دو قسمت آخر به رقابت فینالیست‌ها تعلق دارد.

برچسب ها :

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید