صفحه اصلی > معرفی فیلم : معرفی فیلم تگزاس ۳

معرفی فیلم تگزاس ۳

اگر تگزاس ۱ و۲ را دیده باشید، احتمالا دلتان می‌خواهد سومی را هم ببینید تا بفهمید بالاخره چه بر سر بهرام و ساسان می‌آید! فیلم تگزاس 3 که خردادماه 1403 در سینماهای ایران اکران شد، هم‌اکنون صدرنشین جدول فروش است و پس از اتمام نمایش در سینماها وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد. برای سردرآوردن از سرنوشت ساسان و بهرام و معرفی فیلم سینمایی تگزاس ۳ اول لازم است نگاهی به دو نسخه قبلی آن بندازیم، تا ببینیم ماجرا از چه قرار بوده است.

مشخصات فیلم تگزاس 3

کارگردانمسعود اطیابی
تهیه کنندهابراهیم عامریان
نویسندهحمزه صالحی
سال ساخت۱۴۰۲
زمان اکران۸ خرداد ۱۴۰۳
مدت زمان فیلم۱۰۰ دقیقه
بازیگرانپژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی، مهدی هاشمی و گابریلا پتری
فروش گیشه تا ۱۶ شهریور۲۱۸ میلیارد تومان

آیا قبل از دیدن تگزاس ۳ باید تگزاس ۱ و ۲ را ببینیم؟

اگر فیلم‌های تگزاس ۱ و ۲ را ندیده باشید، ممکن است برخی شوخی‌هایی که تبدیل به امضای بهرام و ساسان شده را به خوبی دیگران درک نکنید، اما نگران نباشید، این‌ها باعث نمی‌شود از پیگیری سیر داستان جا بمانید و یا حتی کمتر از بقیه بخندید. 

در فیلم های تگزاس ۱ و ۲ ماجرا از چه قرار است؟ 

در فیلم سینمایی تگزاس ۱ همان‌طور که از تبلیغات هم پیدا بود، داستان فیلم حول دو شخصیت اصلی و به وضوح بامزه به نام‌های ساسان با بازی سام درخشانی و بهرام با بازی پژمان جمشیدی می‌گذرد که از همان نگاه اول معلوم است قرار است خرابکاری کنند.

 ساسان در برزیل زندگی می‌کند و بهرام هم تصمیم می‌گیرد که اقامت برزیل را کسب کند. ساسان به او پیشنهاد می‌کند که با دادن مقداری پول به او و گرفتن سرپرستی یک کودک برزیلی برایش اقامت را می‌گیرد. بهرام که مشتاق زندگی در برزیل است هیچ پولی برای دادن به ساسان ندارد، اما به طور خیلی اتفاقی در ایران در یک قرعه‌کشی پوشک بچه، مبلغ یک میلیون دلار برنده می‌شود ولی از آنجایی که زد و خوردهایی در برزیل برایش پیش می‌آید، مورد تعقیب پلیس برزیل قرار می‌گیرد و نمی‌تواند به ایران بازگردد. 

رایگان در تماشاخونه ببینید

از طرف دیگر ساسان نامزدی دارد به نام آلیس با بازی گابریلا پتری، که برادر او بدهی زیادی به یکی از اعضای گروهی گانگستری و خطرناک به نام کارلوس دارد؛ کارلوس هم که می‌داند او چنین پولی ندارد، قصد دارد به جای دریافت بدهی، گابریلا را به ازدواج خود درآورد و برای این کار آن‌ها را تعقیب می‌کند.

حالا بهرام و ساسان که مستاصل شده‌اند، برای حل مشکلات خود دست به دامن هوشنگ یاکوزا یا هوشنگ شمشیری می‌شوند که یک ایرانی سابقه‌دار است؛ هوشنگ هم آن‌ها را نجات داده و به جزیره تگزاس می‌برد اما در نهایت همگی به ایران بازمی‌گردند.

در ادامه در فیلم تگزاس ۲  بهرام و ساسان به همراه آلیس، نامزد ساسان به ایران بازگشته‌اند اما در بدو ورود متوجه یک اتفاق عجیب می‌شوند؛ پدر بهرام یعنی آقا بابک با بازی مهدی هاشمی و مادر ساسان یعنی سوری جون، با بازی خنده‌دار ژاله صامتی، با هم ازدواج کرده‌اند! اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ بهرام دلارهای خود را در چمدان مخفی کرده اما به هنگام دریافت بار چمدانش را با چمدان فرد دیگری اشتباه می‌گیرد.

فیلم تگزاس 3

از طرف دیگر کارلوس که در تمام این مدت به دنبال آن‌ها بوده حالا به ایران آمده و دوباره داستان تعقیب و گریز بهرام، ساسان و آلیس از دست کارلوس به همراه اتفاقات خنده‌دار ادامه دارد. در تگزاس ۲ هنرمندانی نظیر رضا ناجی، نادر سلیمانی، بهرنگ علوی و امید روحانی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم تگزاس 3

در فیلم تگزاس 3 همان‌طور که در یکی از پوسترها هم مشاهده می‌شود، بهرام و ساسان ماموریت دارند که تعدادی از مجسمه‌هایی که حاوی کوکائین هستند و هنوز از قسمت قبل پیدا نشده‌اند را شناسایی کرده تا بتوانند از شر قاچاقچیان خلاص شده و داستان گروگان‌گیری را ختم به خیر کنند؛ اما حالا از بد حادثه متوجه می‌شوند که ممنوع‌الخروج شده‌اند. در این میان برادر آلیس هم گم شده و باید به دنبال او نیز بگردند. 

در خلاصه فیلم آمده است که: «بیچاره پله فوت کرده ولی تگزاسی‌ها دست از سرش بر نمی‌دارن.» این جمله نشان می‌دهد فیلم سینمایی تگزاس ۳ کار شوخی را با «پله» تمام نکرده و این داستان همچنان ادامه دارد! ناگفته نماند که یکی از بهترین تکه کلام‌های فیلم‌های تگزاس ۱ و۲ در فیلم تگزاس 3 هم تکرار شده: «هیچوقت یه ایرانی رو تهدید نکن!». 

فیلم تگزاس ۳

فیلم تگزاس توانست این عبارت را که از دل شوخی‌های مردمی درآمده بود، به خوبی از آن خود کند. تگزاس ۳ به کارگردانی مسعود اطیابی که پیش از این کارگردانی چندتا از بهترین فیلم های کمدی ایرانی مثل خروس جنگی، دینامیت و هتل را برعهده داشته، اکنون در ژانر اکشن-کمدی به نمایش درآمده و به زودی به شبکه نمایش خانگی خواهد آمد.

بازیگران فیلم سینمایی تگزاس ۳

فیلم سینمایی تگزاس ۳ هر سه بازیگر اصلی سری‌های قبلی خود، یعنی سام درخشانی در نقض ساسان کریمی، پژمان جمشیدی در نقش بهرام کشکولی و گابریلا پتری در نقش آلیس کریمی را در این فیلم نیز به کار گرفته است. از طرفی، زوج سینمایی پژمان جمشیدی و سام درخشانی بعد از اولین تجربه موفق سینمایی پیمان قاسمخانی در مقام کارگردان در فیلم خوب بد جلف، نشان دادند که بازیگران توانمندی در عرصه کمدی هستند؛ البته اولین همکاری این دو بازیگر محبوب به سال‌ها قبل در سریال پژمان بازمی‌گردد که هردو رو به روی دوربین سروش صحت برای نخستین بار با هم همبازی شدند.

از طرف دیگر از آنجا که زوج مهدی هاشمی و ژاله صامتی در نقش پدر بهرام و مادر ساسان، در تگزاس ۲ بسیار خوش درخشیدند، در فیلم تگزاس 3 هم حضور دارند. همچنین نام بازیگران دیگری مثل سید جواد هاشمی در نقش پلیس، آدریانو تولوز در نقش لوئیس نوچه کارلوس، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، سیاوش چراغی پور و ساعد هدایتی در فهرست بازیگران فیلم سینمایی تگزاس ۳ قرار دارد.

از عوامل فیلم سینمایی تگزاس ۳ که با دو سری قبلی مشترک است، می‌توان به مسعود اطیابی در مقام کارگردان، ابراهیم عامریان در مقام تهیه‌کننده و حمزه صالحی در مقام نویسنده اشاره کرد؛ از دیگر عوامل این فیلم سینمایی پرفروش می‌توان به امیر توسلی در مقام آهنگساز، حسن ایوبی در مقام تدوینگر و علیرضا زرین‌دست به عنوان مدیر فیلمبرداری اشاره کرد.

تگزاس ۳ یک کمدی واقعا خنده‌دار یا اکشنی بامزه؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که با دیدن فیلم تگزاس ۳ در سالن سینما از خنده روی صندلی خود خواهید لرزید یا نه، باید بگویم جواب سوال شما مثبت است. تگزاس ۳ توانسته با ارتقای شوخی‌های سری‌های قبلی و استفاده بهتر و بیشتر از استعداد و بازی بداهه بازیگران، فیلمی خنده‌دارتر از تگزاس ۱ و ۲ باشد. موقعیت‌های خنده‌دار که با دیالوگ‌های بامزه همراه شده‌اند، در تگزاس ۳ به وفور دیده می‌شوند.

همچنین استفاده از لوکیشن های جذاب و خوش آب و رنگ و تا حدی باکلاس، باعث شده تا بدبیاری‌ها و مشکلات شخصیت‌های اصلی در موقعیت‌های به خصوصی که در آن گیر کرده‌اند، خنده‌دارتر هم به نظر بیاید. با اینکه در توضیحات فیلم، آن را کمدی-اکشن معرفی کرده‌اند، اما به نظر من تگزاس ۳ بیشتر یک کمدی خنده‌آور تا تنها یک اکشن بامزه و سرگرم‌کننده.

آیا تگزاس ۳ پرفروش‌ترین فیلم امسال می‌شود؟

در ابتدا قرار بود فیلم سینمایی تگزاس ۳ در تاریخ ۳ خردادماه ۱۴۰۳ اکران شود؛ اما متاسفانه با وقوع حادثه بالگرد و اعلام عزای عمومی در سراسر کشور، این اکران به تاخیر افتاد. تا اینکه سرانجام در روز ۸ خردادماه امسال، شاهد نمایش تگزاس ۳ در سینماهای کشور بودیم. 

سالی که نکوست از بهارش پیداست

یکی از راه‌های تخمین فروش خوب در گیشه برای یک فیلم‌ سینمایی، میزان استقبال مخاطبان از آن فیلم در مرحله پیش فروش بلیط‌هاست. رتبه نخست پیش فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ در اختیار تمساح خونی بود که البته از اسفندماه ۱۴۰۲ به نمایش درآمده بود و فیلم مست عشق در رتبه دوم قرار داشت؛ اما با اعلام زمان اکران فیلم تگزاس 3 این فیلم توانست با مجموع پیش فروش تقریبا ۳ میلیارد تومانی، رتبه نخست میزان پیش فروش بلیت در سال ۱۴۰۳ را تاکنون از آن خود کند.

ناگفته نماند که سابقه فروش فیلم های تگزاس ۱ و ۲ که با فاصله یک سال از هم در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اکران شدند، به ترتیب ۱۴ و ۲۵ میلیارد تومان بود که به نوبه خود فروش خوبی محسوب می‌شد.

بر صدر جدول فروش مرداد

فیلم سینمایی تگزاس ۳ با مجموع فروش ۲۱۸ میلیارد تومانی توانسته تاکنون بر صدر جدول گیشه مرداد ماه سینماهای ایران قرار بگیرد؛ با توجه به اینکه رقیب اصلی این فیلم یعنی «تمساح خونی» تاکنون مجموع فروشی کمتر از تگزاس ۳ را تجربه کرده، پیش بینی می‌شود که فیلم تگزاس ۳ بتواند لقب پرفروش‌ترین فیلم گیشه ۱۴۰۳ را از آن خود کند. پیش‌بینی که با توجه به تجربه موفق قبلی اطیابی در فیلم هتل در سال ۱۴۰۲ چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

تضمین فروش فیلم با ستاره محبوبی به نام پژمان

در سال ۱۴۰۲ پژمان جمشیدی با سه فیلم شهر هرت، بی مادر و هتل، یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران بود. با اینکه پژمان جمشیدی گران‌قیمت‌ترین بازیگر سینمای ایران نیست، اما پرکاری او در سال‌های اخیر او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران بدل کرده و حضور او در فیلم تضمینی برای فروش آن است.

سایر فیلم های پژمان جمشیدی رایگان در تماشاخونه

آیا فیلم سینمایی تگزاس ۳  ارزش تماشا کردن دارد؟

در نهایت این سوالی است که هر بیننده‌ای دوست دارد جوابش را قبل از اینکه وقت خود را پای فیلمی بی‌ارزش تلف کند، بداند. اگر هدف شما خندیدن و لذت بردن از موقعیت‌ها کمدی است، باید بگویم فیلم تگزاس ۳ برای شماست؛ این فیلم در هدف اصلی خود که خنداندن مخاطب است، موفق عمل کرده و صحنه‌هایی از تلاش اضافه یا زور زدن نویسنده یا بازیگران برای به خنده درآوردن مخاطب در آن دیده نمی‌شود.

همچنین شوخی‌های نامناسب در تگزاس ۳ به مراتب کمتر از قبلی‌ها شده‌اند و این یک تغییر مثبت است چرا که آن را به فیلمی که با اعضای خانواده، البته اعضای بزرگسال آن، قابل دیدن است بدل کرده است.

جمع‌بندی

در آخر باید گفت فیلم تگزاس ۳ برای افرادی که عاشق ژانر کمدی هستند یا همیشه سینما را برای خندیدن دوست داشته‌اند، دیدنی است؛ البته این فیلم را به طرفداران زوج درخشانی و جمشیدی هم توصیه می‌کنم چون بر کسی پوشیده نیست که بازی باکیفیت این دو بازیگر محبوب یکی از مهم‌ترین عوامل خنده‌دار شدن سری فیلم‌های تگزاس است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید