صفحه اصلی > معرفی فیلم : معرفی فیلم سینمایی زودپز

معرفی فیلم سینمایی زودپز

فیلم سینمایی زودپز به کارگردانی رامبد جوان در دهه ۶۰ روایت می‌شود و داستان سه دوست را به تصویر می‌کشد که پس از انفجار یک زودپز در محله قدیمی‌شان با ماجراهای عجیب و پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شوند. داستان زودپز در دوران موشک‌باران تهران در سال ۱۳۶۷ اتفاق می‌افتد.

مشخصات فیلم

کارگردانرامبد جوان
نویسندهمهدی نادری
تهیه‌کنندهمنصور سهراب‌پور
توزیع کنندهفیلمیران
تاریخ اکران در سینما۱۷ مهرماه ۱۴۰۳
بازیگرانمحسن تنابنده، نوید محمدزاده، گلاره عباسی، محمود جعفری، روزبه حصاری، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، میسا مولوی و سینا مسعودی

بازگشت رامبد جوان به سینمای کمدی 

اگر یادتان باشد وقتی فیلم «ورود آقایان ممنوع» اکران شد، جمعیت بسیاری از طرفداران فیلم های کمدی ایرانی که از کمدی‌های دم دستی خسته شده بودند، راهی سینما شدند تا یک کمدی متفاوت ببینند که البته اشتباه هم نکرده بودند. فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان، کمدی منحصر به فردی به نویسندگی پیمان قاسم خانی بود که توانست دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۰ شود.

حالا رامبد جوان با فیلم سینمایی زودپز پس از چند سال وقفه در ساخت فیلم سینمایی کمدی، دوباره به میدان بازگشته است. فیلم سینمایی زودپز تازه‌ترین اثر رامبد جوان در سینما و ششمین فیلم سینمایی او در طول دوره کارگردانی‌‌‌اش است. او پیش از این در سال ۱۳۹۶ فیلم سینمایی قانون مورفی را در ژانر کمدی کارگردانی کرده بود.

رامبد جوان تجربه ساخت چندین سریال برای تلویزیون را هم در کارنامه خود دارد، که تقریبا همگی با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بودند؛ آثاری مثل گمگشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی. او در فیلم‌هایش با بازیگران درجه یک ایران از جمله آتیلا پسیانی، داوود رشیدی، امیر جعفری، سحر دولتشاهی، حسن معجونی و آتنه فقیه نصیری همکاری داشته و در فیلم سینمایی زودپز هم از این قاعده استفاده کرده است.

محسن تنابنده و نوید محمدزاده ستاره‌های فیلم زودپز هستند و این فیلم اولین همکاری آن‌ها با رامبد جوان در مقام کارگردان است. در ابتدا قرار بود شهرام شاه حسینی فیلم سینمایی زودپز را کارگردانی کند، اما با کنار رفتن او از پروژه، مهدی نادری جایگزین او شد، ولی او هم کنار رفت تا در نهایت رامبد جوان کارگردان زودپز شود.

تیزر فیلم سینمایی زودپز:

ماجرا در فیلم سینمایی زودپز از چه قرار است؟

همان‌طور که از تصاویر پوسترهای فیلم سینمایی زودپز معلوم است، داستان در دهه ۶۰ شمسی می‌گذرد؛ زمان جنگ و دوره موشک‌باران تهران. داستان فیلم با یک انفجار شروع می‌شود اما نه انفجار موشک، بلکه منفجر شدن یک زودپز در خانه‌ای قدیمی در تهران. ماجراهای کمدی و البته خنده‌دار فیلم با عواقب این انفجار شروع می‌شود؛ در اثر این حادثه، پدر خانواده به شدت صدمه می‌بیند و خیلی زود در ابتدای فیلم می‌میرد و از داستان حذف می‌شود.

حالا دو داماد خانواده با بازی محسن تنابنده و نوید محمدزاده وارد بازی شده و سعی می‌کنند نهایت سوءاستفاده از این شرایط را بکنند. نقشه این دو داماد در بحبوحه جنگ ایران و عراق این است که پدر زنشان را شهید راه حق معرفی کرده تا بتوانند از مزایا و امکاناتی که ممکن است به دلیل شهادت در اختیار خانواده او قرار بگیرد، استفاده کنند. 

کمدیِ فیلم سینمایی زودپز در بستر اتفاقات و چالش‌هایی جریان می‌یابد که این دو داماد، با بازیگری دو بازیگر کارکشته سینمای ایران، با آن مواجه‌اند. فیلم سینمایی زودپز با طراحی صحنه و طراحی لباس‌ مربوط به دهه ۶۰ در ایران، که به خوبی و با خلاقیت انجام شده، کمی به فضای یک کمدی فانتزی نزدیک شده تا بتواند با برانگیختن حس نوستالژی در مخاطبان، دغدغه‌های شخصیت‌های فیلم را باورپذیرتر جلوه دهد.

فیلم سینمایی زودپز

طراحی صحنه فیلم سینمایی زودپز بر عهده امیر ملک‌پور، طراحی لباس آن بر عهده فرشته حدادپور و چهره‌پردازی آن بر عهده مسعود علمداری بوده است؛ اگر عکس‌های منتشر شده از زودپز را دیده باشید، موهای پشت بلند نوید محمدزاده با بلوز ساتن بنفش و یقه بزرگ آن که روی کت قرار گرفته حتما شما را به دیدن این فیلم ترغیب خواهد کرد.

کارگردان فیلم زودپز : از فرید جینگل‌برد تا مجری خندوانه

در ابتدای بحث کمی در مورد رامبد جوان صحبت کردم، اما به پیشینه ورود او به دنیای سینما و تلویزیون اشاره نکردم. جوان که کار هنری خود را از تئاتر آغاز کرده بود در سال ۱۳۷۳ با سریال به یادماندنی «همسران» وارد تلویزیون شد و دو سال بعد در «خانه سبز» با بازی در نقش «فرید صباحی» معروف به «فرید جینگل‌برد» به شهرت و محبوبیت بالایی در ۲۵ سالگی دست یافت.

بعد از چند سال تجربه در عرصه بازیگری، رامبد جوان تصمیم به ورود به عرصه کارگردانی گرفت. اولین تجربه کارگردانی سینما برای او فیلم «اسپاگتی در ۸ دقیقه» بود که در سال ۱۳۸۳ در سینما‌های ایران اکران شد. او همچنان به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه نامش در سال ۱۳۹۳ با ساخت برنامه «خندوانه» برای صدا و سیما، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. برنامه خندوانه تا سال ۱۴۰۱ ،  یعنی  به مدت ۸ سال روی آنتن رفت. 

فیلم سینمایی زودپز

زمان اکران فیلم سینمایی زودپز

فیلم سینمایی زودپز به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و نویسندگی مهدی نادری نجف آبادی قرار بود در ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ در سینماهای ایران اکران شود، اما با تغییرات اندکی در برنامه‌ها، اکنون پیش فروش بلیط‌های آن برای روز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.

گفته می‌شود فیلم سینمایی هفتاد سی، تگزاس ۳ و صبحانه با زرافه ها، رقبای اصلی این فیلم در گیشه باشند. با توجه به محبوبیت نوید محمدزاده به عنوان ستاره و استعداد بازیگری نسل جوان و محسن تنابنده به عنوان قهرمان محبوب سریال پایتخت، به احتمال زیاد فیلم سینمایی زودپز میزان فروش بیشتری را از رقبای خود تجربه خواهد کرد. البته ناگفته نماند، حضور نوید محمدزاده که بیشترِ ما بازی فوق‌العاده او را در نقش «محسن» در فیلم «ابد و یک روز» به خوبی به یاد داریم، به عنوان بازیگر نقش کمدی در فیلم سینمایی زودپز هم یکی از دیگر دلایلی است که بسیاری از طرفداران او را به سینما خواهد کشاند.

رامبد جوان با فیلم ورود آقایان ممنوع در سال ۱۳۹۰ تجربه فروش ۵ میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد و پس از آن با فیلم قانون مورفی در سال ۱۳۹۷ به فروشی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان رسید، حالا باید ببینیم آخرین ساخته جوان چه رکورد فروشی را برای او به ارمغان خواهد آورد. 

برچسب ها :

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید