صفحه اصلی > دانستنی های سریال : بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های خارجی

در گذشته تماشای تلویزیون یکی از سطح پایین‌ترین سرگرمی‌ها به حساب می‌آمد و برخی به شوخی از آن به عنوان «افیون توده‌ها» یاد می‌کردند، اما در سال‌های اخیر ورق برگشته؛ تماشای سریال های تلویزیونی که از شبکه‌های خانگی پخش می‌شوند، اکنون یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌هاست.

سطح کیفی بسیاری از سریال ها از فیلم‌های سینمایی هم فراتر رفته و دیگر نه تنها تفریحی نازل نیست، بلکه اگر فیلم و سریال های روز را دنبال نکنید، از بسیاری مکالمات فرهنگی روزمره کنار گذاشته می‌شوید. این مطلب فهرستی از بهترین سریال های خارجی دنیاست که حتما باید ببینید.

1- سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

امتیاز IMDB : (9.5 از 10)

سال تولید: (2008-2013)

ژانر: جنایی، درام

“تو تجارت رو می‌شناسی و من شیمی رو!” با این جمله به دنیای یکی از بهترین سریال های خارجی تاریخ وارد می‌شوید. والتر وایت با بازی درخشان برایان کرانستون، معلم شیمی مبتلا به سرطان است و جسی پینکمن با بازی آرون پاول، یک معتاد بی سروپا و بی‌مسئولیت است که از بد روزگار با همکاری یکدیگر امپراطوری متاآمفتامین را در آمریکا بنا می‌کنند.

والتر وایت، قهرمان داستان، همه کارهایی را که یک شهروند خوب باید انجام می‌داده را انجام داده است: کارکردن در دو شیفت شغلی، پرداخت قبوض و نشر دانش شیمی با نسل نوجوان خسته در مدرسه؛ اما تشخیص سرطان او را مجبور می‌کند که بین تباه‌شدن زندگی و آینده خانواده‌اش به واسطه مرگ او و فروختن روحش به شیطان به واسطه فروش مواد، یکی را انتخاب کند. والتر وایت دومی را انتخاب می‌کند و به این ترتیب ما را در ۶۲ اپیزود همراه سفر پر ماجرا و خطرناک خود می‌برد.

رایگان در تماشاخونه ببینید

2- سریال سوپرانوها (The Sopranos)

امتیاز IMDB : (9.2 از 10)

سال تولید: (1999-2007)

ژانر: جنایی، درام

سوپرانوها یا سوپرانوز یک درام پر از ضدقهرمان است. جیمز گاندولفینی در نقش تونی سوپرانو، قهرمان سریال، از طرفی یک گنگستر خشن عاشق اردک‌هاست و از طرف دیگر پدر یک خانواده پدرسالار است که به تازگی و البته به اجبار به روان‌درمانی روی آورده است. داستان در نیوجرسی و در نزدیکی نیویورک می‌گذرد.

با اینکه در سریال بارها می‌شنویم که «چیزی به نام مافیا وجود ندارد!»، اما در نهایت تونی سوپرانو سردسته یک گروه مافیایی است که کم کم رو به زوال است و مانند گذشته در اوج نیست. این سریال علاوه بر روابط پیچیده بین شخصیت‌ها، رابطه منحصربه‌فرد تونی با روان‌شناس خود را نیز با مهارت و خلاقیت به تصویر می‌کشد؛ یک مرد خشن و خلافکار که به تاثیر روان‌درمانی در زندگی خود ایمان آورده و دیگر جلسات تراپی را به طور منظم برگزار می‌کند.

موضوعاتی همچون، عشق، خیانت، قتل، کلاهبرداری و مواد مخدر از موضوعات اصلی این سریال است که با نمایش تاثیرات آن‌ها بر شخصیت‌ها به خوبی بیننده را با زندگی روزمره یک مافیای کله گنده در نیوجرسی آشنا می‌کند.

رایگان در تماشاخونه ببینید

3- سریال شنود (The Wire)

امتیاز IMDB : (9.3 از 10)

سال تولید: (2002–2008)

ژانر: جنایی، درام، مهیج

داستان شنود در بالتیمور یکی از خلافکارخیزترین مناطق آمریکا می‌گذرد. مک‌نالتی که ستاره و قهرمان داستان است، یک کارآگاه ساده با تیزهوشی طبیعی است که زیر بار سلسه مراتب بوروکراتیک اداره پلیس نمی‌رود. او و همکارش در تلاش برای پایان دادن به معامله مواد مخدر بین سیاه‌پوستان بالتیمورند و در این راه از «شنود» استفاده می‌کنند.

سبک کاری این گروه پلیس وظیفه‌شناس چندان هم قانونی نیست و اعضای گروه تمام تلاش خود را برای به دام انداختن سردسته‌های مواد مخدر در بالتیمور می‌کنند، ولو با شکستن قانون.

بهترین سریال های خارجی

جذابیت سریال شنود در نشان‌دادن بی‌پرده و بدون اغراق کادر پلیس مبارزه با مواد مخدر در بالتیمور، سنگ‌اندازی‌های اداری و کاغذبازی‌های بی‌دلیل در آنجاست؛ دیگری خبری از یک پلیس فداکار و شجاع و ماهر نیست که در حال تیراندازی بی‌امان و در نبرد با آدم‌های بد داستان باشد؛ اتفاقا مک‌نالتی با خلافکارها ارتباط خوبی دارد و به همین دلیل هم هست که می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند که به خرد شنود وصل کنند و به خلافکاران اصلی نزدیک شوند.

این سریال با ۶۰ اپیزود نظر بیننده را در مورد تاثیرات مواد مخدر و درگیری‌های پلیس برای مبارزه با آن عوض می کند.

4- بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

امتیاز IMDB : (9.2 از 10)

سال تولید: (2011-2019)

ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی

وقتی اولین اپیزود سریال بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، همه انتظار سریالی مشابه ارباب حلقه‌ها را داشتند، اما در قسمت نهم اتفاقی افتاد (برای اسپویل نشدن به جزییات اتفاق اشاره نمی‌شود) که نظر بینندگان را به کلی عوض کرد و همه فهمیدند با سریالی بسیار متفاوت سروکار دارند که مثل ارباب حلقه‌ها نیست.

این سریال که از رمان‌های معروف آر آر مارتین اقتباس شده، حال و هوای دنیایی بی‌زمان و مکان و در عین حال قرون وسطایی را دارد. بازی تاج و تخت یک درام هوشمندانه با دیالوگ‌های حکیمانه‌ایست که به بیننده پند نمی‌دهد، بلکه او را با تلخی واقعیت دنیا به شکلی زیرکانه، هنرمندانه و البته تلخ آشنا می‌سازد.

بهترین سریال های خارجی

تعداد شخصیت‌های این سریال بسیار زیاد است و هر فصل از آن میزبان شخصیتی جدید است که به خوبی در داستان جای دارد و با حضور خود حلقه مفقوده را پر می‌کند. این سریال بسیار جذاب و البته بسیار پرهزینه که از بهترین سریال های خارجی است، پس از ۷۴ اپیزود در سال ۲۰۱۹ به کار خود پایان داد.

5- مد من (Mad Men)

امتیاز IMDB : (8.7 از 10)

سال تولید: (2007-2015)

ژانر: درام

مد من یک درام مهیج است که در یک آژانس تبلیغاتی در دهه ۱۹۶۰ در نیویورک می‌گذرد. اگر عاشق دهه ۶۰ آمریکا با امکان سیگارکشیدن در مکان‌های عمومی و سربسته و زندگی در رویای آمریکایی هستید، مد من بهترین گزینه است. بازیگر اصلی سریال دانلد دریپر با بازی فوق‌العاده جان هم یک فیگور مردانه و اصیل آمریکایی است که البته با جلورفتن سریال هر دفعه اندکی از شخصیتش گره‌گشایی می‌شود.

شخصیت‌های سریال مد من هر کدام ضعف‌های به خصوص خود را دارند که این ضعف ها به خوبی در داستان گنجانده شده و کار می‌کنند. برای مثال منشی دانلد دریپر، پگی اولسون که نقشش را الیزابت ماس بازیگر مشهور سریال «سرگذشت ندیمه‌» بازی می‌کند، یک دختر جوان است که در فضای مردسالارانه دهه ۶۰ در جدال با کلیشه‌های جنسیتی است اما هنوز آنچنان قوی نشده که گاهی از خود ضعف نشان ندهد.

بهترین سریال های خارجی

این سریال پربازیگر حول موضوعاتی از قبیل کار زیاد، تبعیض‌های جنسیتی در محیط کار، مصرف بی‌رویه سیگار، خیانت و خانواده می‌گردد. ناگفته نماند خالق مد من همان خالق سوپرانوز و ردپای بازی‌های روانشناسانه را به خوبی می‌توان دید. به جز بازی‌های حرفه‌ای و فوق‌العاده گروه بازیگران مد من، فضاسازی و دکورهای مربوط به دهه ۱۹۶۰ از دیگر جذابیت‌های این سریال ۹۲ اپیزودی است.

6- وراثت (Succession)

امتیاز IMDB : (8.7 از 10)

سال تولید: (2018-2023)

سریال وراثت یک جنگ خانوادگی کثیف و جذاب است. این درام آمریکایی است که توسط جسی آرمسترانگ ساخته شده، زندگی یک خانواده میلیاردر را در آمریکا به تصویر می‌کشد. این خانواده مالک یک امپراتوری رسانه‌ای عظیم، چیزی شبیه به شبکه‌های خبری بزرگ دنیا هستند و فرزندان در خانواده برای به دست آوردن کنترل این امپراتوری با هم رقابت می‌کنند، البته رقابتی کثیف که چیزی کم از یک جنگ داخلی ندارد.

داستان این سریال بسیار نزدیک به داستان واقعی رابرت مرداک غول رسانه‌ای بریتانیاست. تاثیرات مهم سیاسی و اجتماعی رسانه‌های خبری در دنیا بر کسی پوشیده نیست اما این تاثیرات همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ ولی در مورد مرداک قضیه متفاوت بود، در مستندی که از او ساخته و پخش شد به وضوح به تاثیرگذاری او در انتخاب شدن تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا اشاره شد.

در سریال وراثت هم تاثیرات سیاسی رسانه این خانواده آمریکایی به وضوح در سریال نمایش داده می‌شود. شخصیت‌های وراثت همه نقص‌ها و نقاط ضعف خود را دارند. آن‌ها طمع‌کار، خودخواه، بی‌رحم و در عین حال آسیب‌پذیر هستند. این پیچیدگی باعث همذات‌پنداری بیننده و در عین حال نفرت از آن‌ها می‌شود. داستان وراثت پر از پیچ و خم‌ها غیرمنتظره است. هر اپیزود با یک شوک جدید همراه است و بیننده را تا پایان درگیر خود نگه می‌دارد. این سریال با استفاده از طنز سیاه، به طرز ماهرانه‌ای به انتقاد از جامعه سرمایه‌داری و نابرابری می‌پردازد و با دیالوگ‌های هوشمندانه و طنزآمیز به سرعت جای خود را در دل مخاطبی که از بازی‌های سیاسی و سرمایه‌داری خسته شده، بازمی‌کند.

رایگان در تماشاخونه ببینید

7- دوستان (Friends)

امتیاز IMDB : (8.9 از 10)

سال تولید: (1994-2004)

پس از معرفی شش سریال جدی به معروف‌ترین سریال طنز تاریخ تلویزیون یعنی فرندز یا همان دوستان می‌رسیم. این سریال ۲۳۵ اپیزودی در دوران پخش خود به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون بدل شد و بازیگران خود را مشهورترین ستاره‌های هالیوودی در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ بدل کرد.

سریال دوستان یک کمدی کلاسیک به شیوه سیت کام (تماشاگران حین بازی روبه‌روی بازیگران می‌‌نشینند و بازیگران مانند تئاتر مقابل آن‌ها اجرا می کنند) درباره یک گروه شش نفره دوستی در نیویورک است که در کنار هم زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و عاشق می‌شوند.

سریال های خارجی

این سریال محبوب علاوه بر روایت گیرا و درام جذاب خود، همان‌طور که گفته شد یک کمدی بی‌مثال است. شخصیت‌های منحصربه‌فرد در داستان که با بازی‌های خاص و ریزه‌کاری‌های کاراکتری، بسیار بامزه و در عین حال باورپذیرند نقطه قوت اصلی این سریال ۱۰ فصلی است. از راس باهوش و دست و پا چلفتی گرفته تا مونیکا منظم و وسواسی، هر کدام از آن‌ها نماینده طیف وسیعی از شخصیت‌هایی هستند که لااقل یکبار دوروبرمان دیده‌ایم.

داستان‌ قسمت‌های مختلف فرندز معمولا حول محور مسائل روزمره زندگی می‌گردد و به همین دلیل برای مخاطب قابل درک و همذات‌پنداری است. طنز موقعیتی یکی از دلایل اصلی موفقیت دوستان است. موقعیت‌های خنده‌دار و دیالوگ‌های بامزه این سریال، آن را به یک کمدی کلاسیک تبدیل کرده که اگر یکبار دیگر فیلمبرداری شود، بعید است بتواند به اندازه آنچه هم‌اکنون هست بامزه و خنده‌دار شود.

8- بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)

امتیاز IMDB : (9 از 10)

سال تولید: (2015–2022)

بعید است برکینگ بد را دیده باشید و دلتان برای شخصیت دوست‌داشتنی سال گودمن، وکیل والتر وایت، تنگ نشود. طرفداران پروپاقرص سریال برکینگ بد برای یک اسپین اف با بازی محوری شخصیت سال گودمن دعا می‌کردند؛ سرانجام در سال ۲۰۱۵ این آرزو به حقیقت بدل شد و سریال «بهتره با سال تماس بگیری» متولد شد.

داستان که در شهری در جنوب آمریکا می‌گذرد، با فلش‌بک‌هایی به بیننده میفهماند که در حال تماشای زندگی گودمن پیش از آشنایی با والتر وایت است که باز هم با فلش‌بک‌هایی ما را به جوانی او میرد و باز می‌گرداند. روایت اصلی روایت بدل شدن سال گودمن از یک جوان بی سروپا و لاابالی به وکیل رسمی دادگاه‌های آمریکاست که در کنار برادرش در یک شرکت وکالتی بزرگ و البته مشهور کار می‌کنند.

داستان‌گویی چند لایه وینس گیلیگان و بازیگری و اجرای چند وجهی باب ادنکرک در نقش سال، وجه تمایز آن از دیگر سریال‌ها و البته وجه شباهت آن با برکینگ بد است. این سریال ۶۳ اپیزودی یکی از بهترین و موفق‌ترین اسپین اف‌هاییست که بعد از یک سریال به شدت مشهور و موفق ساخته شده است.

رایگان در تماشاخونه ببینید

9- اداره (The Office)

امتیاز IMDB : (9 از 10)

سال تولید: (2005-2013)

ژانر: کمدی

سریال «اداره» یا همان آفیس یک کمدی موقعیت به معنای تمام آن است. آفیس یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های خارجی تلویزیونی است که داستان روزمرگی کارمندان یک شرکت فروش کاغذ در شهر اسکرنتون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا را روایت می‌کند. این سریال با طنز موقعیتی و شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش توانست به دل مخاطبان سراسر جهان بنشیند.

اما چرا آفیس اینقدر محبوب است؟ شخصیت‌های آفیس بسیار واقعی و باورپذیرند. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی دارند که باعث می‌شود بیننده با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اما ستاره سریال مایکل اسکات، با بازی فوق‌العاده استیو کرل است. یک مدیر نالایق که فکر می کند بسیار خوب است و از هیچ کاری برای کارمندان خود دریغ نمی‌کند. از ستارگان دیگر این سریال که بازی‌هایی به غایت باورپذیر و خاص دارند می توان به شخصیت جیم هالپرت، دوایت شروت و پم بیزلی اشاره کرد.

بهترین سریالهای خارجی

جیم کارمند باهوش و البته بازیگوش اداره است که در واقع بهترین کارمند آنجاست اما دل به کار نمی‌دهد و در حال دست انداختن همکار همرده خود دوایت شروت است. دوایت هم یک کارمند وظیفه‌شناس است که همیشه هوای مدیر را دارد اما مدیر به او بی‌محلی می‌کند. پم بیزلی هم منشی شرکت است که رابطه عاشقانه پیچیده‌ای با جیم دارد و رویای نقاش شدن را در کنار منشی‌گری در سر می‌پروراند. مابقی بازیگران سریال اداره هم بازی‌های دست اول و درخشانی دارند. کوین، انجلا، اسکار، فلیس و استنلی شخصیت‌هایی هستند که تا به حال اگر در یک دفتر اداری کار کرده باشید، بعید است مثلشان را ندیده باشید؛ البته گونه بسیار زیرکار دررو و بی‌کفایت‌شان را.

10- فلیبگ (Fleabag)

امتیاز IMDB : (8.7 از 10)

سال تولید: (2016-2019)

سریال فلیبگ یک سریال بریتانیایی است که با اقتباس از نمایش تک‌نفره فبی والر-بریج ساخته شده، کسی که در سریال هم به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند. این سریال داستان زنی جوان و آزاداندیش را روایت می‌کند که در تلاش برای کنار آمدن با مشکلات زندگی خود، از قبیل خودکشی نزدیک‌ترین دوست خود است.

فلیبگ یک سریال بسیار خاص است که هرکسی از آن خوشش نمی‌آید اما مطمئنا تعداد زیادی با آن می‌خندند. در یک کلام فلیبگ یک کمدی سیاه است که هر لحظه‌اش شما را به خنده‌ای تلخ وامی‌دارد. شخصیت اصلی فلیبگ با وجود رفتارهای خود تخریب‌گونه، جذاب و همذات‌پندار هستند. این سریال به طرز ماهرانه‌ای بین کمدی و درام تعادل برقرار می‌کند و مخاطب را طوری درگیر خود نگه می‌دارد که نمی‌تواند برای دیدن اپیزود بعدی صبر کند.

این سریال که در دو فصل و تنها در ۱۲ اپیزود ارائه شد به سرعت توانست جای خود را بین مخاطب نسل جوان و روشن‌فکر که کمتر چارچوبی را در زندگی خود برمی‌تابد، بازکند. خلاصه، اگر دنبال یک سریال زیرکانه، خنده‌دار و در عین حال تاثیرگذار هستید، فلیبگ انتخاب بسیار مناسبی است. این سریال با شخصیت‌های پیچیده، داستان جذاب و پایان‌بندی قوی خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بیننده رقم می‌زند.

دیدگاه کاربران (6 دیدگاه)

  1. مرسی بابت معرفی سریال‌های خوب! خیلی از سریال‌هایی که گفتین رو ندیده بودم و حالا تو لیستم گذاشتم. اینجور مقاله‌ها به درد می‌خوره واسه کسایی که دنبال سریالای خفن می‌گردن.

  2. خیلی از سریالای معروف و مهم رو جا انداختین. مثلا سریالای دهه ۹۰ میلادی که خیلیا بهشون علاقه دارن، اصلا تو لیستتون نبود. اگه اینا هم بود، مقاله کامل‌تر می‌شد.

  3. خوب بود ولی به نظرم اگه یه بخشی هم اضافه می‌کردین که هر سریال برای چه سن و سالی مناسبه یا اینکه چه ژانریه، بهتر می‌شد. اینجوری آدم راحت‌تر می‌تونست تصمیم بگیره چی ببینه.

دیدگاهتان را بنویسید